Tuesday, September 29, 2009

Diary Raya

1 Syawal 1430H
Kini tiba masanya berhari raya
Muslimin dan muslimat sembahyang bersama
Menyembahkan diri pada yang kuasa
Bermaaf dan maafan di antara kita

Sesudah bersembahyang di pagi hari
Menziarah pusara kaum keluarga
Bunga ditabur doa pun dibaca
Mudah-mudahan rohnya dicucuri rahmat

Selamat hari raya hari mulia
Dari hati ke hati kutujukan kata
Untuk ayah bonda dan juga keluarga
Putera puteri negara di sempadan sana

Allah Allah Allahu Akbar
Allah Allah Allahu Akbar

Kepada suaminya yang dikasihi
Maaf zahir dan batin mohon si isteri
Kalau salah terkasar bahasaku
Ampun dan maaf kekanda yang dinda harapkan

Kepada kekasihku yang baik budi
Bimbingan dan panduan selalu diberi
Kalau kusalah silap kau maafkan
Mudah-mudahan kita akan berkekalan

Allah Allah Allahu Akbar
Allah Allah Allahu Akbar

Berkumandang lagu Aidilfitri dari Sanisah Huri di pagi raya... Waduh! Syahdu.... Tahun ni aku beraya kat umah mak di Jenderam, suke nyer.. kesian aku ngok mak aku keletihan melayan kitaorg mana nak masak lagi... Kitaorang Sayang Mak & Bapak.... Mekasih Untuk Segala nye....

kitaorg tak sempat nak amik gmbr bersalaman... tak pe yang penting dh minta maaf.... eeeerrrmmm masa aku nak balik dengkil umah pak mertua n mak mertua, mak su sekeluarga datang... alahai tak dapat nak layan diorang... aku chowwww duluu....
sesi bersama keluarga mertua... aduyai setiap tahun ni la yg aku mmg tak berdaya nak ngok nyer... tak leh control sedih sbb pak mertua dh sedu sedan time salam ngan anak2... ibu always coollllll....

ayah, abg minta ampun maaf tp dlm loghat JAWA... mesti ade perkataan podo-podo...huhuhu

ibu, yengkie minta ampun yaaaaa... ni duit sekali... wei yengkie akak nyer mane... nanti kuar baby bagi yer.... hehehehe, tahniah dh jd Penolong Akauntan Tetap....

ibu, cip minta maaf sbb..... APE!!!!! makan banyak.... hahahahah, jgn marah cip... mekasih bg wawa duit raya... cepat2 la belajar kat australia... untung2 jd enginers lak tu bg akak duit raya....

ibu, iqbal minta maaf gak yer sbbb.... APE!!!! malas nak tolong ibu.... kuikuikui dh kena dr akak....

ibu, adik minta maaf.... jgn lupa watkan milo adik....heheheheh... anak manja...

aku ngan pak mertua... ngan mak mertua tak sempat nak amik gmbr sbb cepat sgt aku salam.. aku dh tak tahan sbb dh sedih... terharu dgn didikan, sokongan dan dorongan dari ayah ngan ibu...


haaaaa, ni cucu ayah ngan ibu... doakan kami tambah anak2 lg.. yang sempurna, soleh n solehah....

kenangan raya 2009 bersama keluarga mertua...

8 comments:

Related Posts with Thumbnails